Enerji tasarrufu yapmak günümüzde oldukça önemli bir hale gelmeye başladı. Elektrik tasarrufu için pek çok yöntem bulunuyor.
Yeni yıl ile birlikte elektrik ve doğalgaz fiyatlarının artışa geçmesi vatandaşları daha çok tasarruf yapmaya itti. Bu konuda vatandaşlar nasıl uygulamalar yapacağını merak ediyor. Özellikle kademeli fiyatlandırma sistemi de dikkat çeken detaylardan birisi oldu. Buna göre aylık tüketimin 150 kW altı farklı 150 kW üstü farklı bir şekilde ücretlendiriliyor. Bazıları 150 kW sınırını geçmemeye dahi çalışıyor. Kademeli tarifenin enerji tasarrufunu arttırması da bekleniyor.
Enerji Tasarrufu Yapmanın Yolları
Elektrik tasarrufu yapmak için birçok yol bulunuyor. Öncelikle yapılması gerekenlerden birisi kullanıcının kendine meydan okuyup aylık 150 kW civarında veya altında enerji tüketimi yapmaya çalışması. Mümkün olduğunca enerji tüketimi azaltılabilir. Enerji tüketimini azaltmak adına yapılabilecek çalışmalardan birisi klasik olacak fakat ışık türlerini değiştirmek olarak yer alıyor. Geçmişte ampul kullananlar sonrasında floresan lambaya geçiş yapmıştı. Floresan lamba her ne kadar tasarruflu olsa da günümüzde daha tasarruflu olan led lambalar bizleri karşılıyor. Örneğin ampul 100 watt harcıyor ise halojen lamba 72 watt, floresan lamba 23 watt ve led lamba 20 watt tüketiyor. Aradaki fark küçük olsa da bu farkı da hesap etmek gerekiyor.

Elektrik tasarrufu konusunda yapılabilecek bir diğer şey kullanılmayan cihazların kapatılması olmakta. Aynı durum ışıklar için de geçerli. İster ışık olsun ister cihaz olsun eğer gereksiz bir şekilde açık ise yani kullanımda değilse kapalı tutulmalı. Bu sayede elektrik tasarrufu sağlanabilir. Elektrik tasarrufu konusunda yapılabilecek bir diğer şey otomatik ışık sistemi kurmak. Sensörlü bir şekilde otomatik ışık sisteminden faydalanmak çok büyük tasarruflar sağlayabilir. Çünkü bazıları ışığı açık unutabiliyor. Bu sistem sayesinde ışık belirli zaman aralıklarında açık kalıyor.
Enerji tasarrufu yapmanın yolları arasında daha pek çok yöntem bulunuyor. Bir diğeri güneş panelinden yararlanmak. Güneş paneli kurarak enerji kullanılabilir ve fazlası devlete satılabilir. Bu sayede şebeke elektriği daha az kullanılacağı için bu durum faturaya olumlu olarak yansıyacak.






Be First to Comment